Varför välja?

Kapitel 2

Kategori: Allmänt



Chloes
 PointOfView


Du min vän, är den enda jag kan snacka med just nu utan att börja gråta... Fast lite gråter jag ändå.. Fast inge mycket! Men du kanske vill veta varför jag gråter? Min kära Jack har fått cancer och dör om bara några månader.. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant.. Det kan inte vara det.. De kommer att bota han! Hoppas jag. 
Okej.. Nu gråter jag floder... Om han dör.. Dör jag. 



Jag orkade inte skriva mer än så idag.. Jag stängde igen dagboken och gick sedan ner till det tomma köket, (mamma och pappa var på jobbet så jag hade huset för mig själv tills ikväll) Jag öppnade kylen och tog fram ett juice paket och öppnade sedan skåpet ovanför diskbänken och tog fram ett glas. Skulle jag orka leva på ett glas juice på hela dagen? Troligen inte... Men jag var inte på humör för att äta. Jag hällde upp juicen i det lila glaset och drack sedan upp det i en klunk. 
Jag slängde förpackningen bland resten av pap-kartongerna och gick sedan upp till mitt rum igen. 

Jag satte mig i sängen med datorn och skulle precis logga in på facebook när jag kom på: 
Juste! Jag ska ju till Vemdalen imorgon!
Jag tog upp min telefon istället och messade Jack och Harry och frågade ifall de skulle med,


för lite roligt må vi väll få ha! Någon jävla cancer ska inte få förstöra våran vänskap och gemenskap!

Harrys PointOfView

Det burrade till på vardagsrumsbordet, ett sms ifrån Chloe.
"Vemdalen/Sweden tomorrow?xx"
Jag tänkte ett tag, och ja, det skulle faktiskt vara skönt att åka bort i några dagar och tänka på annat. 
"Sure!x"



Jag skickade meddelandet och tänkte sedan ringa Jack och höra ifall han skulle med. 

Jag gav upp efter tio singnaler, han brukar ju alltid svara på första? Har det hänt han något? Jag blev orolig och ringde hans mamma istället, inget svar där heller. Jag gav upp och la mig ner i soffan istället. Jag kände då hur trött jag egentligen var! Så jag blundade och sen somnade jag. 



- Harry! 
Jag vaknade från min 13 timmars sömn och såg min mamma stå böjd över mig med tårar i ögonen. 
- Yes... Sa jag nyvaket. 
- It has hap-p-pend a little thing... or maybe a big-g-g thing.. Stammade hon fram gråtandes. Jag tittade frågande på henne och satte mig upp. 

Tack för de senaste kommentarerna! De betyder mycket! +4 kommenterer för nästa kapitel?xx

Kommentarer

  • ida<3 säger:

    Meeeeer nuuuuuuuu<3<3<3<3<3

    2012-11-04 | 23:06:28
  • Sofie säger:

    BRAA! :D

    2012-11-05 | 19:34:49
    Bloggadress: http://lightsupyou.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Super bra! mera...

    2013-06-15 | 19:01:58

Kommentera inlägget här: