Varför välja?

Prolog

Kategori: Allmänt



Hej! Jag heter Chole och är 17 år! Intresant att skirva i en dagbok.. Men aja!
Jag går i en högskola här i London vid namn LOL... haha... Jo, den är roligare än ni anar! Not...
Fast snygga killar finns det såklart! Speciellt mina bästa kompisar Harry och Jack! Är jag kär i dem? Svar: Ja! Och det är ett stort problem för mig... Och det blir bara större när man får höra av en annan tjej i klassen att skolans mobbare, Amy och Zoe, också är kär i dem! Men de är ju ett år äldre...
Så det skulle nog aldrig funka mellan dem.. "Fast åldern är ju bara en siffra!" som alla säger..
Men det tycker INTE jag..
För tänk ifall jag skulle bli ihop med en 60 årig gammal gubbe?! Nä.. Fy fan.. Uscha! 
Kanske borde berätta att jag har en "hemlig kraft"! Eller vad man nu kallar det? Aja! Jag kan läsa andras tankar! Och nej.. Det är inte så roligt som det låter.. För jag kan inte läsa dem med vilje utan de bara kommer! Utan att jag vet om det! Som en gång fick jag en syn på någon som tänkte på porr... Ja... Usch.. 
Men jag har faktiskt tänkt på en sak.. Jag ska ju till Vemdalen på Onsdag,
en fjäll som ligger i Sverige som är mitt hemland, och då ska jag ta med mig Jack och Harry!
Så jag tänkte fråga chans på någon av dem då! Vilken det blir får vi se då..
Och om ni undrar, ja! Det är värt pengarna! För jag har inte åkt slalom (ja, jag ska åka slalom där) på tio år!
Så jag måste nog börja med nu igen innan jag glömmer bort det..
Tänkte faktiskt lära Harry och Jack att åka också! Hoppas att jag lyckas.. haha..
Men nu ska jag lägga mig i sängen och njuta av första dagen av lovet! Fett soft dag jag kommer att ha!♥ 


Jag stängde igen dagboken och la sedan tillbaka den i skrivbordslådan.
Jag kollade ut genom fönstret och såg snön falla sakta och fint ifrån himlen
och pryda backen med ett vitt och vackert täckte. "Äntligen vinter" tänkte jag och lutade mig tillbax i stolen
och blundade för att känna lugnet.
- CHOLE!! 
Det var min mamma Christine som ropade. Jag suckade och gick sakta ner för trappan
och lotsades som om jag nyss vaknat.
- Ja?.. Sa jag så drygt jag kunde. 
- Jacks mamma ringde... Sa hon tyst, så tyst så jag började misstänka att det hänt något. 
- Jaha, vad ville hon då? Sa jag och jag tror faktiskt att jag lät lite rädd. 
- Jack har fått cancer..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: