Varför välja?

Kapitel 5

Kategori: Allmänt



- Chloe... 
Jag öppnade ögonen sakta och försiktigt och kunde sedan se Harry ligga lutad ovanför mig. 
- Good morning honey! Sa han och kyste mig mjuk och länge på läpparna. 
- Time to wake up! Today we are going to Malmö in Sweden! Ropade pappa ifrån köket. 
Jag suckade och klev sedan upp. 
- What is Malmao? Frågade Harry och satte sig upp i sängen och tog sedan på sig ett par svarta kalsonger, sina gråa mysbyxor och sedan en svart t-shirt med texten "Hipsta Please", den han köpte sammtidigt som jag köpte min "Hipsta Please" tröja.
- Hallo? Harry abröt mig ifrån mina tankar om han. 
- Oh... It's a really big city in Sweden, it's verry famous because of their celebrities! Sa jag och skrattade.
 Harry nickade och gick sedan ut till köket och under tiden tog jag på mig mina gråa mjukisbyxor och min svarta "Hipsta Please" mjukiströja, kanske skulle vara lite roligt ifall vi såg likadana ut idag? 

Jag slog mig ner vid matbordet och mamma serverade mig med omelett och bacon. 
- Yummy! Sa Harry och slickade sig runt munnen, i mina ögon såg det jävligt sexigt ut men i mammas såg det nog bara roligt ut och det var nog det som var meningen. 
- Chloe... Pappa slog till mig på axeln och jag ryckte till och kom tillbaka till verkligheten. "Jag måste sluta med de där tankarna" tänkte jag istället och började att äta.  
- One more stop and then we're in Vemdalen! Sa pappa och log. 
Snart Vemdalen... Snart ut i slalombacken... Jag åt snabbt upp frukosten, sa tack och gick sedan in till sovrummet för att packa ner tröjan jag egentligen skulle ha idag och gick sedan in till badrummet för att borsta håret och tänderna. 

2 dagar senare

Harrys PointOfView

- Now we're in Vemdalen! Hojtade Chris till. 
Jag öppnade ögonen och möttes av ett starkt vitt sken, snö, snö precis överallt. 
Chris svängde in på en smal skogsväg och stannade sedan vid ett svart hus, eller man kanske säger stuga? Men det var ju lika stort som huset hemma i London. 
- Finally! Sa Chloe och pustade ut. 
Jag vände mig till henne och skrattade. 
- Oh my god... No! Chloe tittade ner i bilgolvet och det såg ut som om hon skrek, fast innombords. 
- What is it? Frågade jag och klappade henne på ryggen. 
- Um... Nothing... Let's go inside! Sa Chloe och öppnade snabbt bildörren och bokstavligt talat rusade in i stugan. "Men väskorna då?" tänkte jag och öppnade bagaet och tog ut alla hennes väskor och bar sedan in dem. 
- Harry! 
Jag var precis framme vid dörren då Kim ropade på mig, jag vände mig om och kollade på henne med en min som skulle betyda "Ja?". 
- Shuld I take your bags? Frågade hon och pekade på resten av väskorna som var kvar där. Jag nickade och gick öppnade sedan dörren och gick in. 
Jag gick in med väskorna i rummet rätt fram där Chloe satt i sängen. 
- Here's your bags sweetheart..Sa jag och ställde ner dem framför den enorma garderoben som såg ut att vara gjord av speglar. 
- Sorry Harry... It was just... My ex, Louis... 
- Ex? Sorry if i quest this... But... For how long ago did he was your boyfriend? Frågade jag och satte mig ner bredvid henne i sängen. 
- I was twelve... so... five years ago... Sa hon och sneglade upp på mig. Jag nickade och gick sedan bort mot hallen för att gå ut igen. 
- Where are yu going?? Frågade Chloe och sprang efter mig men innan hon hann att stoppa mig så var jag ute. 
Jag kollade mot huset på andra sidan. Louis, där stod han, tillsammans med sin tjej eller det kanske var hans syrra? Aja... Det är inte det väsentliga just nu. Jag gick fram till han för att hälsa. 
- Hi! Sa jag och tog fram handen ur min jackficka, för jag ville ju vara artig och skaka hand. 
- Hi... Sa han och kollade konstigt på mig. 
- My name is Harry and I'm Chloes boyfriend. 
- Oh... Chloe... Do you remember her Lottie? Sa han och kollade på tjejen som stog bredvid, vars namn tydligen var Lottie. 
- Yes... Sa hon och skratade. Jag kollade konstigt på dem och hostade sedan till.
- By the way, I'm Louis and this is my sister! Sa han och la armen runt Lottie.
Jag nickade.
- Whatever! I just wanted to say that I'm Harry! Bye! Sa jag och gick tillbaka till "våran stuga". 

Chloes PointOfView

Det blev svart frammför mina ögon och jag fördes helt plötsligt till en annans värld, Harrys värld, han tänkte på Louis, på att det var något speciellt med han men det speciella fick jag inte rikigt fram, det var suddigt. 
Jag kom tillbaka till verkligheten och hörde hur Harry steg in genom dörren. 
- It's afterski on the hotel tonight, are you two going? Frågade ropade mamma ifrån vardagsrummet. 
- Yes! Svarade Harry ifrån hallen. Jag kollade fråganade på han, skulle vi? Isånnafall kommer det här att bli en väldigt lång kväll. 

Klockan tickade snabbt och den vart helt plötsligt 9:30PM, dags att byta om till lite bättre kläder. Jag tog fram klänningen jag tagit med mig, glittrig upptill och lila nedtill, perfekt att ha nu. 
Jag kollade sedan i bottnen av garderoben där jag stält alla mina skor, jag lottade mella två stycken, ett par glittriga jeffrey campbell eller ett par svarta med nitar.. Det fick bli det glittriga! 
Jag tog på mig allt och gick sedan till badrummet för att fixa mig. 
Håret lockade jag bara lite lätt med plattången och sminket fick bli mascara, eyeliner och grå glittrig ögonskugga. 

Jag gick ut till hallen för att vänta på Harry som kom 10 minnuter senare, för han var ju också tvungen att byta om och fixa sitt hår. 
När han väll var klar så svimmade jag nästan av chocken... Det såg inte ut som han! Hans lockar var borta och istället hade han gjort det till en elvis liknande frisyr. Kläderna var väll inte så annorlunda.. Svarta jeans, vit tröja med något svart tryck på och en svart kavaj. För att dra en slutsats av allt så kan jag ju säga supersexig! 

Harrys PointOfView

Jag gick fram till Chloe och viskade sedan till henne: You look really gorgeous honey! 
Hon skrattade sitt underbara, fina och ljusa skratt och gick sedan ut hand i hand med mig. 
Vi kollade upp mot den stjärnklara himlen och kyste varandra sedan, det här skulle bli en väldigt väldigt lång natt. 

Väl nere vid hotellet så checkade vi in på afterskin och sen drog det igång. Drink efter drink, låt efter låt, dans efter dans, tjej efter tjej och än hade det bara gått en halvtimme. 
BAM! Nu var kapitel 5 klart också! Om det är något ni önskar till nästa kapitel, just leave that in a comment! 
Behöver 5+ kommentarer annars också!xx

Kommentarer

  • Therese Bjuhr säger:

    as bra!<3

    Svar:
    Melinda Jonsson

    2012-11-23 | 00:03:30
    Bloggadress: http://myworldinmyeyes.blogg.se
  • Rebecca säger:

    Tycker att du har skrivit jättebra! Skriv mer!

    Svar: tack tack tack :D
    Melinda Jonsson

    2012-12-05 | 22:33:06
  • Elsa säger:

    sv: tack, ja det har jag sj ? <3

    Svar: jadå <3
    Melinda Jonsson

    2012-12-08 | 16:46:08
    Bloggadress: http://henrikssonelsa.blogg.se
  • Linnea säger:

    omg sååå bra :D

    Svar: taack :D
    Melinda Jonsson

    2012-12-10 | 18:11:54
    Bloggadress: http://linneazzlife.blogg.se

Kommentera inlägget här: